Beklenen vs. Beklenmeyen


Beklenen kar çok güzeldi. Hatta o kadar güzeldi ki iki yıldır teras dışında kar oynamayan beni dışarıya sürükledi. İlk akşam kız kardeşim ve komşu çocuklarıyla kar oynamaya çıktım. Her şey iyi güzeldi ama yattığım yerden kalkamadım asla. Bizim burada 50 cm'den fazlaydı kar gerçi. Yani dizime geliyordu lafı bile eksik kalıyor. Kısacası 2017 büyüleyen karı ile fark attı hemen. 

Ama asıl büyüleyici sıfatını hakkeden bir şey varsa o da bugünkü beklenmedik kardı. Sabah uyanıyorum ve dün sona erdiğini düşündüğüm kar yenilenerek gelmiş. Dün yatarken odamın camına yaslanan karların hepsi erimişti ve bunu fark edip üzülmüştüm. Fakat bu sabah yerlerine yenileri fazlasıyla çoğalarak geldiğini görünce mutluluk yine kaçınılmaz oldu. 

kar manzarası


Belki de beklentileri sıfıra indirip ama stres de yapmadan hayatı sürdürebilmek mutluluğun asıl kaynağı. Eşiği alçakta tutunca sebepsiz yere mutlu olmak daha basit ve kolay. Ama bir o kadar da unutulmaz. Kimse zaten çalıştığı sınavdan iyi aldığı için günlerce mutlu olmuyor. Sadece tatmin oluyor. Kendine güveni geliyor ve motivasyon buluyor. Ama çalışmadığınız bir sınavın ertelenmesi bize bağlı bir sebep olmadan mutlu olmamızı etkiliyor. Çok ilginç. Demek ki mutlu olmak için kendimizden bağımsız sebepler yetiyor bazı durumlarda. Her zaman değil elbette, bu da bir gerçek.

Dün gece yaklaşık 60 sayfa felsefe kitabı okuyunca sabah ilk işim felsefe yapmak oldu, gibi hissettim şu anda. Oysa o kitabın raporunu yazmam daha akıllıca bir seçim olacak. Evet, öyle yapayım. Malum final haftası bana yeni geldi. 

Bu arada yukarıdaki şarkıya ve sanatçıya takıldım birkaç gündür. Belki seveni çıkar diye buraya da koymak istedim. 

kar manzarası
Size de huzur vermiyor mu? Evet, evet o kule vinçten bahsediyorum tabii ki de. 

Hoşça kalın!

Yorumlar

  1. Beklentisi olmayan insanoğlu sanırım yok şu dünyada, hiçbir şeye sahip olmayan birine bile ne beklentin var desen onun dahi hayattan ufak bir beklentisi olduğunu görürüz, açıkçası bunu düşünmüşümdür. dünyada ki en karamsar düşünen bir insanın bile bir beklentisi vardır bence, bu belki bu bizim umutsuzca olarak düşünebileceğimiz bir beklenti olabilir hayattan bağlarını koparmak olarak ama yinede her şekilde o kişinin kafasında ulaşmak istediği bir noktadır. um, yalnız bu kadar güzel bir kareyi görünce -ki gerçekten büyüleyici, şu masal kitaplarının sayfalarından kopan bir görüntü gibi görünüyor- aklımdan ilk geçen, gerçekten muazzam! acaba Miya-san kardan heykel yapma çabalarına girmiş midir olmuştu. sonra bir baktım klavyemden karın renginin tam tersini barındıran bir şeyler çıkmış. ama öte yandan ben beklentilerimizin bizi bir adım daha ileriye götürdüğünü düşünmüşümdür, sonuç olarak insan beklenti içinde olmasa bir çabası da olmayabilirdi. önemli olan bana kalırsa umut etmek kadar bir yandan da en diğer senaryoyu da camın arkasından görünen 'buğulu bir yansıma' olarak bile olsa görebilmek.
    şarkı konusunda seveni çıktı Miya-san! gerçi ilk defa dinledim çaktırmayalım, ama yine de bu sevdiğim gerçeğini değiştirmiyor. sınavlarında sana başarılar dilerim, umarım senin için çektiğin kareler kadar güzel neticeler getirir. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herhangi bir beklentiye sahip olmamak imkansız gibi bir şey. Sana katılıyorum, herkesin umutuszca bile olsa bir beklentisi vardır. Ama bazen stresin kaynağı beklentiler olabiliyor. Ya da tam tersi, senin de söylediğin gibi, çaba göstermemize yardım ediyor. Sanırım algıya ve kişiliğe göre değişiyor. :)
      Kardan heykel yapmadım ama bol bol seyrettim. Vicdanım el vermedi sınavlara çalışmak yerine dışarı çıkmaya. Yine de çok teşekkür ederim güzel dileklerin için. Şarkıyı beğenmiş olmana ise çok sevindim. :)

      Sil

Yorum Gönder